WIADOMOŚCI

McLaren z optymizmem zmierza na GP Węgier
McLaren z optymizmem zmierza na GP Węgier
Kierowcy McLarena przed wizytą na jednym z wolniejszych torów w kalendarzu F1, węgierskim Hungaroringu, liczą że konfiguracja tego obiektu będzie sprzyjała ich konstrukcji wyścigowej.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Fernando Alonso, #14
„Hungaroring to świetny, mały tor, który posiada wyjątkową charakterystykę rzadko kiedy spotykaną gdzie indziej. Ze względu na swoją konfigurację jest trochę podobny do toru ulicznego, mimo iż został zbudowany jako oddzielny obiekt wyścigowy, który wymaga absolutnej precyzji i koncentracji jeżeli chce się wycisnąć wszystko na okrążeniu.”

„Jako, że potrzeba tam dobrego balansu i siły dociskającej, najlepszym sposobem na pokonanie tam dobrego okrążenia jest atakowanie zakrętów- trochę jak w kartingu- więc z tego punktu widzenia to fajny tor. Mimo iż nie jest to tradycyjny obiekt wymagający mocy, nie wydaje się on wolnym torem. Liczę, że znajdziemy dobre ustawienia już na początku weekendu, abyśmy mogli wszystko wycisnąć z naszego auta i mieć trochę zabawy.”

Jenson Button, #22
„Tor ten różni się od tych, na których ostatnio ścigaliśmy się i nie mogę doczekać się powrotu na Węgry. Nie wymaga on takiej mocy, a bardziej stawia na trakcję, prędkość w zakrętach i szybkość zmiany kierunku jazdy. Tor naprawdę daje dużą frajdę kierowcy. Gdy dobrze pokona się okrążenie ma się ogromną satysfakcję.”

„Na tym obiekcie głównie skupiamy się na aerodynamice, więc będziemy jeździć z dość dużym dociskiem i postaramy się wycisnąć jak najwięcej z dobrej trakcji naszego bolidu podczas hamowania. Mamy nadzieję, że to pozwoli nam utrzymać się w stawce goniącej czołówkę, a być może nawet trochę nad nią zyskać. Mimo iż mieliśmy problemy z tempem na Silverstone, Hungaroring jest zupełnie innym torem, więc nie mogę się doczekać, aby zobaczyć jak się tam spiszemy.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

9 KOMENTARZY
avatar
Mat5

18.07.2016 13:23

0

Hungaroring to bardzo duża szansa dla McLarena, co pokazał chociażby wyścig rok temu. Owszem pomogło im szczęście w postaci DTP dla Hamiltona, kapcia Rosberga, kolejnej awarii Kimiego, czy też neutralizacji. Ubiegłoroczny sezon był dla nich dramatem, a teraz widać, że bolid jest lepszy (a konkretniej jednostka napędowa), więc czemu by nie powalczyć o jakieś punkty. Rok temu po wszystkich perturbacjach było 12 punktów (ALO P5, BUT P9), a ile będzie teraz - czas pokaże


avatar
ekwador15

18.07.2016 13:49

0

Byłem rok temu na wyścigu na Węgrzech i miałem okazję posłuchać jak okropnie brzmi silnik Hondy :D ale w tym roku z przekazów tv wydaje się być znacznie lepiej na tym polu :)


avatar
veterynarz

18.07.2016 18:22

0

McLaren liczy, że zdobędzie jakieś punkty. Smutne :(


avatar
reXio

18.07.2016 20:52

0

Jedziem tam, po raz czwarty!!!


avatar
Rimaro

18.07.2016 22:40

0

@2 W telewizji też słychać różnicę w dźwięku między innymi jednostkami napędowymi a tą od Hondy. Ale jak dla mnie, właśnie Honda brzmi najlepiej, brzmi wyjątkowo.Szczególnie te 'pierdy' na dohamowaniach, choć bardziej ten dźwięk, jak i w ogóle dźwięki V6 Turbo-Hybrid pasuje bardziej do samochodów wyglądu WRC/DTM itp. a nie do bolidu F1. Myślę, że to jest największy problem ery tych silników, bo samo ich brzmienie (pomijając sezon 2014) nie jest złe, mi nawet się podoba. Lecz dźwięk V10, czy nawet V8 z 'poprzedniej ery' bardziej pasuje do bolidów. Tak jakoś się rozpisałem, w sumie trochę nie nawiązując do tematu Newsa, ale co tam. Pozdrowienia :D


avatar
Sasilton

19.07.2016 01:48

0

Problemem jest limit paliwa, oraz limit silników.. Silniki mogą się kręcić do 15 000 obrotów, a nie przekraczają nawet 12 000.


avatar
dexter

19.07.2016 08:04

0

"@2 W telewizji też słychać różnicę w dźwięku między innymi jednostkami napędowymi a tą od Hondy. Ale jak dla mnie, właśnie Honda brzmi najlepiej, brzmi wyjątkowo.Szczególnie te 'pierdy' na dohamowaniach, choć bardziej ten dźwięk, jak i w ogóle dźwięki V6 Turbo-Hybrid pasuje bardziej do samochodów wyglądu WRC/DTM itp. a nie do bolidu F1. Myślę, że to jest największy problem ery tych silników, bo samo ich brzmienie (pomijając sezon 2014) nie jest złe, mi nawet się podoba. Lecz dźwięk V10, czy nawet V8 z 'poprzedniej ery' bardziej pasuje do bolidów" Tak wlasnie brzmi silnik Turbo. W kazdym razie polozenie zaworu westegate zostalo w tym roku zmienione. Dokonanych zostalo kilka przerobek i ogolnie mozna powiedziec ze silnik brzmi lepiej. "W telewizji też słychać różnicę w dźwięku między innymi jednostkami napędowymi a tą od Hondy. Ale jak dla mnie, właśnie Honda brzmi najlepiej, brzmi wyjątkowo To bedzie spowodowane dlugoscia ukladu wydechowego oraz kontrola turbosprezarki przez generator MGU-H ktory lezy pomiedzy turbina a sprezarka. A jezeli chodzi o dlugosc ukladu wydechowego to kazdy producent ma swoje wlasne rozwiazanie. Mercedes ma np. najkrotszy, Ferrari bedzie gdzies posrodku, a Renault chyba najdluzszy. „Problemem jest limit paliwa, oraz limit silników.. Silniki mogą się kręcić do 15 000 obrotów, a nie przekraczają nawet 12 000“ Bardziej limit przeplywu paliwa ktory ograniczony jest do 100 kg na godzine. A 100 kg/h osiaga sie juz przy 10.500/min. Zwiekszone obroty generuje wieksze tarcie wewnetrzne, a tarcie jest wrogiem kazdego silnika, poniewaz wytwarza tylko cieplo ktore znowu musi byc chlodzone. A to znoowu przynosi deficyt aerodynamiczny. Dlatego nikt nie chce krecic silnikow nizej niz 10.500/min., ani wyzej niz 10.500/min. Przy takich obrotach silnik wytwarza najwieksza moc przy najlepszej wydajnosci. Kazde obroty ktore leza powyzej granicy 10.500/min uzywane sa do tego aby zmiane biegu lepiej rozlozyc.


avatar
dexter

19.07.2016 08:18

0

I nie mozna zapomniec ze producenci caly czas pracuja nad rozwojem i optymalizacja jednostki napedowej. To nie jest tak ze wszystko stoi w miejscu, poniewaz rozne zakresy czym dluzej rozwoj trwa tez sie zmieniaja


avatar
dexter

19.07.2016 10:05

0

* Zwiekszone obroty generuja * A to znowu


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu